Beneficiile utilizării laserului în medicina dentară

Endodonție • 28 Iulie 2023

Ce este laserul utilizat în stomatologie?

Laserul reprezintă o sursă de energie capabilă să utilizeze energia luminii concentrată într-un fascicul luminos creeat să ofere precizia și controlul necesar în diferite manopere dentare.

De câte tipuri este laserul dentar și la ce se utilizează?

Acest dispozitiv utilizat în medicina dentară poate fi folosit pentru două categorii de țesuturi: țesuturi moi și țesuturi dure.

Laserul utilizat pentru afecțiunile țesuturilor moi:

• Alungirea coroanei dentare prin îndepărtarea gingiei pentru a crește înălțimea dintelui în cazul dinților de dimensiuni reduse în care aspectul estetic este afectat;

• Tratamentul bolilor parodontale prin îndepărtarea bacteriilor de la nivelul pungilor parodontale;

• Remodelarea gingivală în cazul surâsului gingival;

• Îndepărtarea surplusului gingival restant după diferite intervenții chirurgicale;

• Frenectomie: frenul lingual, frenul buzei superioare pot avea inserții deficitare asupra crestei dentare și pot provoca: diasteme (spații interdentare la nivelul incisivilor centrali), dificultăți în protezare (cel mai des întâlnite în cazul purtătorilor de proteză totală unde frenul poate ajunge chiar la nivelul crestei edentate și unde poate provoca instabilitatea protezei însoțită de durere la nivelul zonei respective).

Laserul utilizat în tratamentul țesuturilor dure:

• Tratamentul cariei dentare: ajută la îndepărtarea bacteriei ce provoacă caria dentară și totodată la curățarea cavităților, renunțând la mijloacele tradiționale de îndepărtare a dentinei infectate;

• Albirea dentară: potențează efectul materialului de albire și crește calitatea rezultatului final;

• Tratamentul endodontic;

• Tratamentul sensibilității dentare prin închiderea tubulilor dentinari expuși scăzând discomfortul la stimuli termici și chimici.

Beneficiile utilizării laserului. De ce îl alegem?

• Reduce sângerarea post operatorie;

• Reduce durerea;

• Timp rapid de vindecare;

• Reduce posibilitatea de infecție post operatorie;

• Prin precizia lor, reduc cantitatea de țesut sănătos îndepărtat;

• În unele cazuri nu este necesară sutura după utilizarea acestuia.

Dacă aveți întrebări legate de terapia prin laser sau dacă doriți să beneficiați de aceasta, nu ezitați să ne contactați!